Xiamen Botanical Garden – Kraina inspiracji

09:57 Unknown 0 Comments


Ogród botaniczny położony jest w południowej części wyspy u podnóża góry Wanshi, w pobliżu największych atrakcji Xiamen takich świątynia Nanputuo czy Xiamen University. Założony został w 1960 roku i na jego obszarze znajduje się ponad 6300 gatunków tropikalnych i subtropikalnych roślin. Projekt zakłada kilkanaście ogrodów tematycznych oraz trzy świątynie. Granitowe głazy z wykaligrafowaną inskrypcją chińskich pisarzy znajdują się w różnych częściach ogrodu co tworzy spójną całość.





Tyle suchych informacji na temat tego miejsca. Jakie są moje wrażenia?
W jednym miejscu mnóstwo inspiracji, niesamowitych konstrukcji oraz kompozycji roślinnych. Nie wiedziałam na co patrzeć. W Rainforest Area zachwyciła mnie idea systemu nawadniania. Z malutkich dziur ukrytych między roślinami unosiła się para wodna tworząc niesamowity klimat. Poczułam się jak w prawdziwych tropikach, dodatkowo mała widoczność stworzyła atmosferę tajemniczości. Miejsce to tworzy raj na sesje zdjęciowe. W konsekwencji co kilka metrów pary młode wraz z ekipami fotograficznymi oblegali przestrzeń zaprzeczając idei sekretności miejsca. 








Prosty dizajn budynków oraz obiektów małej architektury doskonale komponował się z kompozycją roślinności. Pawilony wykonane z drewna lub pomalowane na biały kolor nawiązują do tradycji chińskich. Na terenie ogrodu można znaleźć innowacyjne oraz nowoczesne techniki, które niewątpliwie mnie zainspirowały.
Największe wrażenie zrobiły na mnie szklarnie oraz roślinny pustynne. Rożne formy – podłużne, okrągłe, zwisające, jakie tylko sobie można wymarzyć. 





Rada dla wszystkich, którzy chcieliby odwiedzić ogród – obierzcie trasę. Na wejściu dostaje się mapę, która niestety trochę odbiega od rzeczywistości i ciężko się w niej połapać. Znalezienie ogrodu na chińskiej mapie Baidu też sprawiło mi trochę trudności, gdyż wyznaczony został środek ogrodu, a nie jego wejście i tym sposobem weszłam boczną bramą i ponad godzinę zajęło mi dotarcie do najciekawszych miejsc ogrodu. Ale było warto!
Zielone serce Xiamen jest co roku odwiedzane przez ponad milion gości. Ponadto, jest wiodącym miejscem turystycznym w prowincji Fujian oraz najbardziej charakterystycznym ogrodem w południowych Chinach ze względu na naturalny krajobraz.
Wstęp dla studentów wynosi 20 juanów (ok.12zł), bilet normalny to koszt 40 juanów (ok.24zł).
 

md

0 komentarze :